Регистрация домена .ng / Нигерия

.ng
.ng
От 43934,00 ₽/год

Описание

Если вы хотите зарегистрировать доменное имя с расширением .ng в кратчайшие сроки, то вам стоит обратиться к официальному регистратору SideNames. Этот сайт предлагает низкие цены на регистрацию в зоне .ng, что является идеальным вариантом для аэрогистрации. .ng - это национальное доменное имя, относящееся к Нигерии, и его популярность растет с каждым годом. Сайт SideNames предлагает удобную и простую процедуру регистрации домена .ng. Вы можете выбрать желаемое доменное имя, проверить его доступность и зарегистрировать его всего за несколько простых шагов. Регистрация занимает минимальное количество времени, что идеально подходит, если вам нужно получить доменное имя в короткий срок. Одной из главных преимуществ регистрации домена .ng на сайте SideNames являются низкие цены. Они значительно ниже, чем у других регистраторов, что позволяет вам сэкономить деньги при регистрации. Вам не придется переплачивать за свое доменное имя, поскольку SideNames предлагает конкурентные тарифы. Безопасность также является важным аспектом при регистрации домена. SideNames гарантирует безопасность ваших данных и обеспечивает конфиденциальность вашей информации. Вы можете быть уверены, что ваши данные будут защищены от несанкционированного доступа. Кроме того, SideNames предлагает широкий выбор дополнительных услуг, связанных с вашим доменным именем. Вы можете добавить дополнительную защиту от кибератак, создать почтовый ящик с вашим доменным именем и многое другое. Итак, если вам нужно зарегистрировать домен .ng в короткий срок и подешевле, необходимо обратиться к официальному регистратору SideNames. Низкие цены на регистрацию в зоне .ng, удобный процесс регистрации, безопасность данных - все это делает SideNames идеальным выбором для регистрации доменного имени в Нигерии.
Мы предлагаем регистрацию доменов в расширении .ng по цене от . Вы также можете зарегистрировать доменное имя на более длительный срок, если это разрешено правилами регистрации доменов. Выбрать срок регистрации для доменного имени, а также узнать стоимость регистрации в выбранной доменной зоне вы можете в корзине во время оформления заказа.
Разрешена ли регистрация домена .ng частным лицам? Да
Разрешена ли регистрация домена .ng организациям? Да
Есть ли запрещённые к регистрации имена доменов в зоне .ng?
Нарушение прав третьих лиц, имена и деятельность, которые являются оскорбительными и направлены против международных, федеральных и местных законов запрещены. Для полного списка ограничений смотрите FAQ.
Есть ли дополнительная информация о домене .ng?
Национальный домен верхнего уровня .NG доступен по специальным ценам. Товарные знаки и названия компаний можно зарегистрировать по льготной цене. Это могут быть имена, состоящие из одной буквы, но нельзя использовать любую из пяти гласных: A, E, I, O, U.
На какой срок разрешено регистрировать доменные имена .ng?
Регистрация доменов в зоне .ng возможна на период от 1, 2, 3 and 4 года (лет).

Сколько времени займет процесс регистрации доменного имени .ng?
Время регистрации домена .ng в фазе общей доступности займет примерно 2 Дня.

Какие символы и какое количество символов допустимо для доменных имен .ng?
Доменные имена должны: состоять минимум из 3 и максимум из 63 символов;начинаться с буквы или цифры и заканчиваться буквой или цифрой;использовать английский набор символов и могут содержать буквы (a-z, A-Z), цифры (0-9)
и тире (-) или их комбинацию;не начинаться и не заканчиваться тире;не содержать тире в качестве третьего и четвертого символов (например www.ab--cd.ng);не содержать пробел (например www.ab cd.ng).

Услуга "Доверенное лицо" для доменов .ng.
Услуга Доверенного Лица (Trustee Service) поможет вам решить большинство требований локального присутствия, когда есть ограничения на регистрацию домена. Услуга Доверенного Лица недоступна для этого домена

Предоставляет ли Sidenames услуги хостинга для доменов .ng?
Sidenames предлагает хостинг и сервис электронной почты для .ng. Вы можете добавить хостинг, услуги Email и SSL сертификаты при оформлении заказа или связавшись с нами.

Могу ли я переместить от вас свой домен, если я использую услугу Доверенное лицо)? (трансфер домена)
Услуга "Доверенное лицо" (trustee) не может быть перенесена при трансфере домена. Если вы используете услугу "Доверенное лицо", то прежде, чем начать процедуру переноса (трансфера) к другому регистратору, согласно правил доменной зоны .ng, вам необходимо изменить контактные данные владельца домена.

Могу ли я скрыть мою регистрационную информацию (Скрытие WHOIS)?
Нет. В настоящее время доменная зона .ng не предоставляет возможности скрытия информации о владельце домена. Вся информация (имя, адрес, электронная почта и т.д.) будет отображаться в WHOIS.

Существует ли льготный период продления для доменов .ng?
Для различных национальных доменов верхнего уровня (ccTLD), а также для интернационализированных доменных имён (IDN) период льготного продления может отличаться. Некоторые реестры могут требовать продление домена ранее, напр. за 60 дней до даты окончания срока регистрации. Это ваша ответственность проследить, чтобы плата за продление домена была внесена заблаговременно до указанной Sidenames даты, независимо от даты окончания срока регистрации домена. Отсутствие оплаты до указанной Sidenames даты может повлечь дополнительные расходы на восстановление вашего доменного имени .ng.
Со для даты окончания регистрации и до момента, когда домен может быть зарегистрирован снова, может потребоваться время на период восстановления. И в случае, если вы не уплатили вовремя - ваш сайт будет недоступен, по этому очень важно, чтобы вы внесли оплату своевременно до даты, указанной Sidenames.

Какой Реестр управляет доменными именами .ng?
Nigerian Internet Registration Association.

Правила урегулирования споров для доменов .ng?
The most current .ng domains dispute policy can be found at: www.nira.org.ng/media/pdf/NIRA%20DISPUTE%20RESOLUTION%20POLICY.pdf
NIRA COMPLAINTS POLICY
Version 1.0, May 5, 2008
1. INTRODUCTION
This document sets out NIRA's policy on the handling of complaints made about domain names, registrars and registrants in the .ng name space.
2. NIRA'S JURISDICTION TO HANDLE COMPLAINTS
2.1 NIRA's jurisdiction to handle complaints is limited to matters relating to the .ng domain space. There are two types of complaints that NIRA handles:
a. complaints about .ng domain names and registrants ("domain complaints); and
b. complaints about .ng domain name services provided by NIRA accredited registrars and their resellers ("industry complaints).
The different types of complaints are explained in more detail in sections 4 and 5 below.

2.2 NIRA does not have the jurisdiction to handle complaints about:
a. generic Top Level Domains (e.g. .com, .net, .biz, .info, etc) or other country code Top Level Domains (e.g. .nz, .uk, .us, etc);
b. web hosting, website management or website design services;
c. Internet access or email services; or
d. possible breaches of Nigerian law relating to Information Technology, telecommunications, broadcasting or unfair business practices.
For complaints about these matters you should contact the relevant government authority.

2.3 NIRA reserves the right not to investigate a complaint that is clearly frivolous, vexatious or abusive, or in NIRA's opinion has been brought in bad faith.
3. NIRA'S COMPLAINTS-HANDLING PROCESS
3.1 Complaints may be submitted to NIRA via the online form on NIRA's website, by fax or by post.
NIRA will acknowledge receipt of the complaint and indicate the timeframe that the complainant can expect a response (Subject to paragraph 2.3). NIRA will endeavor to resolve complainant's complaint within thirty (30) days, but if complainant's complaint is complex it may take several weeks to resolve. If this is the case, NIRA will keep complainants informed of the progress of complainant's complaint on a weekly basis.
3.2 On receipt of the complaint, where appropriate, NIRA will request a response from the registrant or registrar involved. NIRA will investigate the complaint based on the facts provided by all parties involved in the matter. NIRA may seek further information from any party to assist with its investigation. NIRA may place a registry server lock on the domain name(s) in question, in order to preserve the status quo whilst the investigation is pending.
3.3 After conducting a full investigation, NIRA will notify complainant in writing of the outcome of the complaint and, if relevant, of any other courses of action available to the complainant.
4. DOMAIN COMPLAINTS
4.1 "Domain complaints include complaints about:
a. prohibited misspellings;
b. offering a domain name for sale;
c. correct "ownership of a domain name;
d. transfers (change of registrant); and 2
e. breaches of the domain name license terms and conditions, or any NIRA Policy.

4.2 NIRA is the first point of contact for the above mentioned domain complaints. NIRA will investigate all complaint on the basis of whether there has been a breach of NIRA policy, not on the basis of whether the complainant has a better claim to the domain name, or whether complainant's rights in the domain name have been infringed. If the desired outcome is transfer of the domain name to the complainant, then the complainant should consider lodging a complaint under the NIRA Dispute Resolution Policy or taking legal action directly against the registrant.
4.3 If the complaint is upheld, NIRA may take one or more of the following actions:
a. instruct the registrar of record to "policy delete the domain name(s) in question;
b. instruct the registrar of record to correct the registrant details of the domain name(s) in question; or
c. in the case of an unauthorised transfer, instruct the registry to reverse the transfer

5. INDUSTRY COMPLAINTS
5.1 "Industry complaints include complaints about:
a. domain name registration and domain name management services of a registrar;
b. transfers (change of registrar of record); and
c. breaches of the Registrar Agreement, Registrar's Practice Policy, or any NIRA Published
Policy.

5.2 Before NIRA will investigate a complaint, complainant must have first attempted to resolve the complaint with the registrar involved. Under the .Registrar's Practice Policy, all registrars must have adequate complaints-handling policies and procedures in place.
5.3 Before making a complaint to NIRA, complainant must allow a reasonable period of time of at least seven (7) days for the registrar to respond to the complaint. NIRA will not investigate any complaint unless the complainant has done so. Complainant should also collect any relevant supporting documentation, such as registration agreements, policies, emails and other correspondence with the registrar. Failure to do so may mean that NIRA is unable to investigate the complaint for lack of evidence.
5.4 If the complaint is upheld, NIRA may take one or more of the following actions:
a. request the registrar to issue complainant with a full explanation and apology;
b. request the registrar to remedy their error and/or refund any payment for services not received;
c. in the case of an unauthorised transfer, instruct the registry to reverse the transfer;
d. request the registrar to amend the practice or procedure that led to the complaint;
e. notify the registrar that they are in breach of the Registrar Agreement, or any other NIRA Policy, and request them to remedy the breach; or
f.complainant should refer complaint to the relevant government authority or Law Enforcement Agency.
Please Note: NIRA is not a government agency or statutory authority; therefore it does not have legislative powers to impose fines or other penalties on a registrar or registrant.

5.5 If the registrar or registrant involved does not comply with NIRA's request pursuant to paragraph 5.4 a)-d), NIRA may take the following action:
a. in the case of a registrant, NIRA may direct the registrar not to accept any services from that registrant, and to terminate if any is in existence between the registrar and that registrant; or
b. in the case of a registrar, NIRA may suspend or terminate the registrar's accreditation. 3

6. OTHER COMPLAINTS AND DISPUTES
6.1 The NIRA Dispute Resolution Policy provides for independent arbitration of disputes between a registrant and another party with competing rights in the domain name. Proceedings must be lodged with one of the approved Providers listed on NIRA's website.
6.2 NIRA will not mediate or resolve disputes between a registrant and another party over a domain name. NIRA may, at the request of the parties or at its own discretion, place a registry server lock on the domain name pending resolution of the dispute by the parties themselves. Resolution of the dispute must be evidenced by a Deed of Settlement or an order of a competent arbitrator, tribunal, court or legislative body.
6.3 NIRA will not mediate or resolve commercial disputes between registrars and their own resellers, except insofar as the dispute involves a breach or possible breach of the Registrar Agreement or any NIRA Policy.